VAN EXPERIENCE NAAR TRANSFORMATIE, DAT IS WAAR WE NAARTOE WILLEN

In de rubriek ‘In de spo(r)tlight’ van de vorige nieuwsbrief werd door Heuvelman Sound & Vision het stokje overgedragen naar CM.com. BrabantSport ging daarom in gesprek met Simone de Voogd en Esmee Spaan, beiden werkzaam bij CM.com.

Over Aanvoerder van Ambitie CM.COM
Het verhaal over het ontstaan van CM.com zou niet misstaan in een jongensboek. Na een bezoek aan een Belgische nachtclub in 1999, waar ter plekke promotie werd gemaakt voor een ander feest met flyers, dachten Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers: dat kan anders, én beter. Enkele honderden meters verder lagen de flyers immers vertrapt op de grond. Niet kort daarna zag CM.com ergens op een zolderkamertje in Breda voor het eerst het levenslicht. Het idee begon simpel om met één SMS voortaan promotie te gaan maken voor nachtfeesten en zo digitaal promotie te maken en papierverspilling te voorkomen. Aanvankelijk werd het ondernemingsplan van CM.com tijdens een jurywedstrijd door de dienstdoende jury als zeer slecht bestempeld. Inmiddels bestaat het Bredase uit ruim 750 FTE’s, is het actief in 23 landen en heeft het een omzet van €237 miljoen (2021).

CM.COM en BrabantSport, wat hebben die twee met elkaar gemeen?
Als Brabants bedrijf, met een voorliefde voor sport, ondersteunt CM.com Brabantse initiatieven met software op het gebied van o.a. sportclubs, sportbonden en evenementen. Daarnaast maakt het bedrijf graag onderdeel uit van een actief en sociaal bedrijvennetwerk dat met elkaar investeert in een gezonde en sportieve provincie. Dat de roots van topmannen Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers in Brabant liggen, speelt daarbij zeker een rol. Daarbij wil BrabantSport investeren in langdurige partnerships en dat past helemaal in het plaatje van de visie van CM.com. Simone Voogd, Account Executive bij CM.com: “We zetten in op langdurige samenwerkingen omdat we met elkaar aan grotere doelen willen bouwen. We zijn fan van langdurige samenwerkingen omdat we geloven dat daarmee het maximale rendement wordt gerealiseerd.

Door dicht bij onze klanten te blijven en naar hen te luisteren, kunnen we samen groeien en de juiste technologie ontwikkelen om aan hun behoeften te voldoen en daarin continue mee te bewegen. Zo dienen de systemen van onze klanten, waar veel techniek achter schuilt, telkens te worden geoptimaliseerd.

Microsoft Teams image 89

Waar staat CM.COM over tien jaar?
Op de vraag waar CM.com over tien jaar wil staan, waren Simone en Esmee unaniem eens. “Momenteel zetten we in op het verrijken van de bezoekerservaring en fan beleving binnen de sport in de breedste zin van het woord, maar de economie beweegt steeds verder naar een transformatie economie. Om de ultieme fan ervaring te bieden, is het belangrijk dat klanten en evenementenorganisatoren écht bewust worden om in te spelen op de huidige tijdgeest. Over tien jaar wil CM.com dé loyale partner zijn op het gebied van softwareoplossingen die bijdragen aan de totaalbeleving van bezoekers en klanten. Het wordt steeds duidelijker dat het nodig is om stakeholders dichtbij te houden en het hele jaar door een hoge fan ervaring te bieden. Data gedreven marketing is daar een groot onderdeel van.

Het stokje gaat naar...
“We zijn erg benieuwd naar het verhaal achter het internationale grastennistoernooi Libéma Open. Hoe zij ieder jaar succesvol toptennissers en bezoekers uit binnen- en buitenland naar Rosmalen weten te halen. Daarnaast staat partnerschap, net zoals bij CM.com, hoog in het vaandel. Wij denken dat zij een heel boeiend verhaal hebben omtrent de bezoekerservaring en fan beleving tijdens het Libéma Open en we komen er graag meer over te weten.