Triple Double Sportmarketing

‘Sport heeft de kracht mensen te veranderen, te verenigen en te inspireren’
Mathijs Nijkamp zit met sportmarketingbureau Triple Double bovenop de sport en weet als geen ander: ‘Sport heeft de kracht mensen te veranderen, te verenigen en te inspireren. Sport is het meest krachtige bindmiddel – dat zien wij elke dag. Het brengt mensen samen en zorgt ervoor dat je discussies kunt voeren die je op een andere manier nooit zou kunnen voeren.’

Passie
Met Triple Double zet Mathijs sport elke dag in om het bedrijfsleven en de sport te verbinden. ‘Met een ongekende passie voor sport ontwikkelt Triple Double marketingconcepten voor het bedrijfsleven. We brengen merken en fans bij elkaar en geven sport betekenis in de maatschappij. Creativiteit zit in ons DNA, maar meetbare resultaten staan altijd centraal. Terwijl we de absolute kwaliteit van de marktleider nastreven, behouden we graag de sympathie van de underdog.’

Hoe sport en het bedrijfsleven elkaar kunnen versterken, is niet een, twee, drie uit te leggen. ‘Dat kan op honderdduizend verschillende manier. Wij kijken op basis van de merken welke communicatieve en commerciële doelen een bedrijf heeft en welke sporter of sportplatform hij daarvoor kan gebruiken. Neem een voetbalshirt van een topclub, dat heeft een uitstekende exposure.’

Belofte
Als senior sportmarketeer ziet Mathijs dat Brabant uitblinkt in topsport. ‘Brabant is een echte sportprovincie en presteert goed zowel in top- als breedtesport. De sportcultuur- en infrastructuur is sterk. Tegelijkertijd valt er ook nog een heleboel winst op meerdere terreinen te behalen.’ Als Aanvoerder van Ambitie mag Triple Double niet ontbreken. ‘Vanuit liefde voor sport is ‘we make sports count’ onze belofte naar zowel onze klanten als naar de sport. Kortom: wij geloven in de kracht van sport. Voor Brabant is dat zowel economisch als sociaal-maatschappelijk. Zowel voor inwoners, bestuurders als het bedrijfsleven.’