ABN AMRO MeesPierson

‘De wijsheid van de sporter, het netwerk van het bedrijf’
Roel Reijnen van ABN Amro Mees Pierson in Den Bosch ziet dat sport dicht bij het bedrijf staat. ‘Vanuit de maatschappelijke betrokkenheid, maar ook voor de eigen vitaliteit’, zegt de directeur private banking. ‘In ons vak van financiële dienstverlening zitten wij veel. Daarom stimuleren wij sport binnen ons bedrijf. Neem de trap in plaats van de lift en het lidmaatschap bij de sportschool wordt gesubsidieerd.’

Niet alleen voor de topsport
Het Aanvoerderschap van Ambitie bij BrabantSport is er vanuit een ‘maatschappelijke betrokkenheid, de verbinding tussen de sporters en het bedrijfsleven en een stukje marketing’, zegt hij. ‘BrabantSport is er niet alleen voor de topsporters. Ook de breedtesport en de gehandicaptensport krijgen aandacht en dat trekt ons aan. Ik zou het mooi vinden als we die lijn in Brabant doortrekken en de breedtesport nog meer zichtbaar wordt en meer mogelijkheden krijgt. Een kleine sport in Nederland kan wereldwijd wél groot zijn. Het zou mogelijk moeten zijn om de sporter te faciliteren zodat hij zich volledig kan richten op zijn prestaties.’

Kracht van de Brabander
Het valt Roel op hoe het in Brabant relatief eenvoudig is om de drie pijlers die de sport nodig heeft tot samenwerken te krijgen. ‘De verbroedering tussen overheid, sporter en bedrijfsleven valt op. Die verbinding is ook de kracht van Brabanders en alle partijen halen daar voordeel uit. Neem de presentaties die sporters geven bij bedrijven. Zij brengen een bepaalde energie en een drive over die ons als werknemers stimuleert in het halen van onze doelen. Een sporter in de absolute top heeft vaak net even wat anders gedaan dan de ander. In onze branche geldt hetzelfde: wij zijn niet de enige bank en zullen het niet van ons product moeten hebben, maar van hoe we het anders gaan doen. Die ervaring en wijsheid heeft een sporter. En het bedrijf heeft een netwerk. Dat vult elkaar aan.’