Hof Hoorneman Bankiers

‘Je hoeft niet alle wedstrijden te winnen om kampioen te worden’
Frans Schalk is sinds 2008 directeur van Hof Hoorneman Bankiers in ’s-Hertogenbosch. ‘De bank voor vermogensbeheer die het graag beter anders doet. Misschien wel de kleinste bank van Nederland, maar zeker de leukste met 2,3 miljard euro vermogen onder beheer.’

Met zestig medewerkers en zes kantoren groeit de bank nog altijd en wil graag een betrokken partner zijn in Brabant voor hun klanten maar zeker ook op het gebied van sport, cultuur en maatschappij. ‘We zijn gevestigd aan de Verwersstraat in Den Bosch, een van de mooiste winkelstraten van Nederland, zijn nauw betrokken bij ‘de beste’ hockeyclub van het land, HC Den Bosch, en zijn partner van het NoordBrabants Museum. BrabantSport past perfect in dit rijtje. Ook zij behoren bij de top op hun gebied. Wij zijn dan ook trotse aanvoerder van ambitie. Zoals we ook trots zijn op Brabant en zijn prestaties.’

Paralellen
De directeur van Hof Hoorneman Bankiers ziet uiteraard de waarde van het partnerschap tussen bedrijfs- en sportleven, maar wil graag verder kijken dan de doorgaans genoemde overeenkomsten. ‘Naast de ambitie die beide uitstralen, het kunnen omgaan met tegenslagen en het feit dat bedrijven zich graag associëren met een topsporter, is sport vooral heel veel plezier maken’, zegt hij. ‘En plezier ervaren wordt steeds belangrijker in de huidige tijdsgeest.’

Frans ziet duidelijke paralellen tussen zijn bedrijf en BrabantSport. ‘Zoals wij er voor alle beleggers zijn, is BrabantSport er voor alle sporters. Of je nu heel goed of amateur bent, of in  ons geval: of je nu vermogen aan het opbouwen bent of een succesvolle vermogende ondernemer bent, er is voor iedereen plaats. En natuurlijk is het leuk dat wij veel succesvolle betrokken ondernemers tot onze klantenkring mogen rekenen, net zoals BrabantSport de topsporters als uithangbord heeft.’

Langetermijnrelatie
In een opportunistische wereld van zowel het bedrijfs- als vooral de sportwereld benadrukt Frans het belang van het blijven samenwerken in mindere tijden. ‘Het gemakkelijkste is je te associëren met positieve zaken in de maatschappij, maar het levert uiteindelijk veel meer op wanneer je in slechte tijden trouw blijft aan je partners. Dat geldt ook voor onze klanten, waar wij vaak veel langer dan tien jaar een relatie mee hebben. Wij zijn dan ook partner geworden van BrabantSport om een langetermijnrelatie na te streven. Dat is onze lol. Want je hoeft niet alle wedstrijden te winnen om kampioen te worden of blijven.’