HIT Sports

‘Het gaat niet altijd om nemen, je moet ook kunnen geven’
Marcel van de Rande is met HIT Sports (onderdeel van HIT Profit) kersvers Aanvoerder van Ambitie bij BrabantSport. Als onafhankelijke inkoopcombinatie voor de zakelijke markt helpen wij ondernemers en sportclubs met de inkoop van de complexe materie zoals energie, verzekeringen en telefonie. ‘Wij zijn géén leverancier’, benadrukt Marcel, directeur van HIT SPORTS uit Oisterwijk. ‘Wij tenderen geheel onafhankelijk de markt uit om tot de beste deal met de beste voorwaarden voor onze klanten te komen, en met succes.’

Parallel
Met HIT Sports heeft het bedrijf een aparte werkmaatschappij die dit tevens voor de topsport in Nederland doet. Zo werkt het – naast nog 22 andere topclubs in Nederland – in Brabant voor onder meer Willem II, FC Eindhoven, RKC Waalwijk en HC Tilburg. ‘En voor hun businessnetwerk. Wij brengen sport en business bij elkaar.’ Dat is nu net wat BrabantSport ook tracht te doen. Die parallel was een van de redenen voor Marcel om Aanvoerder van Ambitie te worden. ‘Allereerst dragen wij de topsport in Brabant een warm hart toe en willen dit graag ondersteunen. Daarnaast past ons businessmodel perfect bij BrabantSport. Ons doel is om een win-win-win-model te creëren. De win-winsituatie kent iedereen wel, maar vanuit onze visie leveren wij nog een extra win op: naast HIT en onze klant, profiteert ook BrabantSport mee.’

Gunfactor
Ook in bredere zin kunnen het bedrijfsleven en de sport elkaar nog veel meer ondersteunen. ‘Door in gesprek te gaan en elkaar iets te gunnen.’ Marcel ziet dat Brabant hoog scoort op dat vlak. ‘We werken met HIT door het hele land en zien heel duidelijke cultuurverschillen. In Brabant is de sfeer gemoedelijk en ongedwongen; hier is de gunfactor hoog. Dat is belangrijk. Het gaat niet altijd om nemen, maar je moet ook kunnen geven. Zónder daarbij het zakelijke uit het oog te verliezen. Dat informele karakter biedt ook BrabantSport en dat spreekt me aan. Topsport staat bovenaan en dat is geweldig om je vrije tijd aan te besteden. We zijn graag betrokken en zullen samen optrekken. Dat heb ik altijd belangrijk gevonden. Ik werk altijd vanuit de netwerkgedachte. Door mensen te spreken en te kijken waar de kansen liggen ontstaat business. Samen werken is samen sterker.’