CM.com

‘Sport toegankelijker maken’
Peter Rood weet het zelf als accountmanager ticketing van technologie platform CM.com: ‘Veel mensen zullen niet direct weten wat wij doen, omdat we vooral op de achtergrond werken. En toch staan wij vrijwel elke week in contact met iedere Nederlander. Wij zijn een wereldwijde speler met ruim dertig producten op het gebied van mobile. Dat gaat van een verificatie-SMS waarmee je toegang krijgt tot je persoonlijke bankpagina tot een entreeticket voor een festival of sportevenement.” 

Een echt Brabants bedrijf
Dat laatste deed CM.com voor de FINA World Cup Swimming in Eindhoven, Dit zwemevenement werd in samenwerking met onder meer BrabantSport georganiseerd. Voor Peter is sport en CM.com een goede match. ‘Wij zijn een echt Brabants bedrijf, met de wortels in Breda. CM.com voelt zich betrokken bij Breda én bij Brabant. Zo zijn wij ook hoofdsponsor van NAC Breda. Ik, als echte sportfanaat, ben er trots op dat wij met onze technologische innovaties kunnen bijdragen aan de sport. Die twee zaken komen bij BrabantSport samen.’

Samen tot prestaties komen
Dat CM.com Aanvoerder van Ambitie werd, was dan ook een simpele optelsom. ‘Ik wil dat mensen CM.com herkennen als een onderneming die gelieerd is aan sport.’ Bovendien ziet hij een gemeenschappelijk doel terugkomen: ‘Sport voor iedereen toegankelijk maken. Dat is zo belangrijk. Dat doet BrabantSport met de evenementen; binnen iedere laag van de bevolking laat het mensen kennismaken met sport. CM.com helpt om de toegang tot (top)sport makkelijker te maken en de sportbeleving te moderniseren.’

Binnen zijn bedrijf ziet hij zelf de resultaten: ‘Op maandag zijn een aantal medewerkers uit zichzelf een initiatief gestart om samen te sporten. Want wanneer je sport kun je helderder denken en beter werken. Het laat je doelen stellen, groeien, samen tot prestaties komen. Dat is zowel in de sport als in het bedrijfsleven van toepassing. Ikzelf ben altijd een teamspeler geweest, zowel in de sport als in een bedrijf werk je samen toe naar een einddoel. Ik vind het daarbij vooral mooi om te zien dat iedereen een andere specialiteit heeft, wat samen bijdraagt aan het gemeenschappelijke doel. Zo werken we ook bij CM.com.”